28 Şubat 2014 Cuma

İlaçlarınızı Neden Bırakmamalısınız ?

Hastalığın ilk yıllarında olumlu tepki verdiğim iğne ve hapı uzun yıllar hiç aksatmadan kullandım. Taki bir gün iğne olduktan sonra ilacın yaptığı mide bulantısına dayanamadığımı fark edene kadar. Ne zamandı hatırlamıyorum ama sanırım ilk okul 4. sınıfa yeni başlamıştım. İğne olduğum andan itibaren su içemiyor gözlerimi açamıyor, nefes bile alamıyorum arkasında ilacı içtiğim bardağı kullanamıyor ya da iğneyi yapana hemşireye bakamıyordum. Bu üniversite 1.sınıfa kadar böyle devam etti. Tabi ben bulantıları fark edince ilacımı olmamaya, aileme unutturmaya kendim unutmaya başladım. Ama bu unutuşlar çok uzun sürmüyordu eklemlerim tutuluyor, ağrılarım artıyordu bu böyle dedim zamana dek devam etti.
Bu uygulama ile iyileştiğimi zannetmeyin çünkü tam 4 kez hastaneye yattım ciddi tedaviler ve tehlikeler geçirdim. Karaciğerim büyüdü, şekerim tavan yaptı yanlışlıkla sarılık tedavisi görüyordum neler neler.
Bir insan bunu kendine niçin yapar derseniz ? Bıktığı için yapar bazen böyle yaşamaktansa yaşamamanın ya da tüm ilaçların boşa olduğunu fark edince yapar. Psikolojisi bozulduğu için, hastalığın tepkilerine dayanamadığı için yapar. Pişman olur mu evet olur.
  Lise 1 başladığımda tam 35 gün hastahanede yattım liselerin açılmasına 2 gün kala hastahaneden çıktım ve hak ettiğimin çok altında bir liseye kaydoldum... Daha sonra 2. dönem hastalığım tekrar etti 15 gün daha yattım ve sınavlardan 2 gün önce hastahaneden çıkıp sınavlara girdim. El eklemlerimde kısıtlar oluştu ve buna inanmayan beden öğretmeni voleybol servisi attırıp beni sınav yaparak elimi daha kötü bir hale getirdi. İyileşmesi 4 ayımı aldı. Herkes hastalığımı, maske takışımı yüzümde aniden çıkına tüyleri, topallamalarımı aniden kilo alışımı sorgulayıp durdu. Ailem henüz yerleşim yeri bile sayılmayacak bir İstanbul semtine yerleşti ve okulumu değiştirdim.
Yeni okulumda sağlım çok iyiydi ama derslere ayak uyduramıyordum. Biraz zorlamayla kala geçe 12. sınıfa geldim (sene tekrarı yapmadım en azından). Yine iğnelerimi aksatmaya başlamıştım.. 12 sınıfın başında yine hastahaneye yattım hastahaneden çıktıktan sonra sınıfımı ve bölümümü değiştirip öss için gittiğim dershaneden ayrıldım. 2. Dönem tekrar başladım filan baya karmaşık şeyler yaptım çünkü doğru düşünemiyordum. Üniversite sınavına girdim kötüde bir puan almadım tercih yapsam birçok yere giriyordum ve ben tercih yapıp üniversiteye yerleşmekten korkuyordum.. Ya hastalanırsam, ilaçlarımı kullanmazsam !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder