1 Şubat 2014 Cumartesi

JRA, Juveneil Romotoid Artrit, Eklem Romatizması…

 Romatizma kelimesi, toplumumuzda yaşlılar ve soğuk/rutubetli/nemli hava ile özdeşleşmiş olsa bile aslında tamda bizim bildiğimiz gibi bir şey değil. Dünya üzerinde yaşayan, her yaşta insanda görünebilir. Konu üzerine makalelere baktım daha tıp dilinde bir tanım yapacaktım ama ben insanlara hastalığımı nasıl anlatıyorsam, sizlere de öyle anlatmam gerektiğini düşünüyorum. Zira ben doktor değil hastayım. Birçok farklı hastalığa çok benzediği için çok zor teşhis ediliyor, bazen bulunması yıllar alabiliyor. Bulunuşundan sonra ise uzun bir tedavi aşaması var ( bu hastaya göre kısalabiliyormuş).
 Tedavi aşamasına şahit olacak herkesin bir sabır deryası olması ise en temel şart. Birçok farklı ilaç kullanılıyor tedavisinde ben isimlerini vermeden renkleri ile onlardan bahsedeceğim çünkü bu tedavide en doğru ilaç hekiminizin verdiği ilaçtır.  Hiçbir bitkisel, uhrevi, ruhveri, sıcaklı, kumlu, sülüklü, sümüklü tedavisi yok bu hastalığın. Hekiminize danışmadan uygulayacağınız birçok alternatif hastalığınızı başlangıç aşamasına taşıyabiliyor. Hekiminizi dinlemeniz ve sözünden çıkmamanız en doğrusu olacaktır. Zamanı geldiğinde birkaç örnek anlatacağım.
Siz tedavinizi hekiminiz nasıl diyorsa öyle yapın, sözünden çıkmayın. Hekim hekim gezmeyin ağrılarınızı, şişliklerinizi, kısıtlarınız azaltan hekimi bulduğunuzda yakasına yapışın ve bırakmayın. Hekiminiz zamanı geldiğinde sizi bırakacak, siz onu değil. Bu tedavide altın kural kararlılık !  

 Blogu yazmamaya başlama nedenimde bu. Geçen gün kontrole gittim, bekleme odasında sıramı beklerken, bazı konuşmalara şahit oldum. 6 ayda bir Ağrı’dan kontrole geliyorlarmış bilmem kaç bin kilometre geliyorlarmış çocuğu iyiyiymiş bir daha gelmeyeceklermiş, doktorunda bir faydasını görmemişler ( daha sonra çocuğun hastahaneye yattığında yürüyemediğini sağdan sola dönemediğini filanda anlattı). Başka bir anne çocuğunun eklemleri tutulduğu için 5. sınıfta okul bıraktığını anlattı, bir başkası ilacı bir kutu bitince daha içirmediğini söyledi… Biride çocuğuna kimsenin teşhis koyamadığını daha sonra kendisinin internetten araştırarak hastalığı ve hekimimizi bulduğunu duydum bu da beni yazmaya teşvik etti. 21 yıllık deneyimlerimi ve bilgilerimi sizinle paylaşmaya karar verdim umarım okuyanlar olur ve işlerine yarar!
                                                                                                                                                       SELİN!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder